15 Mayıs 2022 Pazar

Sharon M. Draper-İçimdeki Müzik



Bu yazımızda Sharon M. Draper'ın kaleme aldığı "İçimdeki Müzik" adlı eserden söz etmek istiyoruz sizlere. 

Etrafı binlerce kelimeyle çevriliydi. Belki de milyonlarca... Kelimeler kar taneleri gibi etrafında uçuşuyordu. Her biri narin ve eşsizdi, yere düşmeden avucunda eriyip gidiyordu. İki yaşına geldiğinde bütün anılarında kelimeler ve bütün kelimelerin de bir anlamı vardı. Ama sadece kafasının içinde... Şimdiye kadar tek kelime konuşmamıştı. Neredeyse on bir yaşındaydı. İnsanlar adını sormasa da adı önemliydi onun. Onun adı Melody Brooks’tu.

Babasının ona okuduğu kitaplardaki tüm kelimeler sonsuza dek içine hapsoluyordu. Zekiydi. Fotografik bir hafızası vardı. Kafasının içinde bir kamera vardı sanki, gördüğü ya da duyduğu bir şeyi kaydetmesi için. Reklamlardaki tüm ücretsiz telefon numaralarını, mail adreslerini ve web sayfalarını hatırlayabiliyordu. Bütün programlardaki oyuncuların isimlerini, programların saatlerini, hangi kanalda olduklarını ve hangi programların tekrarının olduğunu biliyordu. Hatta programlar ve reklamlarda geçen diyalogları bile hatırlıyordu. Milyonlarca şarkının sözlerini ve melodisini biliyordu, kafasının içinde ondan başka kimsenin duymadığı bir senfoni çalıyordu. Görür görmez yüzlerce kelimenin anlamını biliyordu ama kitap okuyamıyordu. Kafasının içinde milyonlarca düşünce vardı ama onları kimseyle paylaşamıyordu. 

“Uyurken rüyalar görüyorum. Ve rüyalarımda her şeyi yapabiliyorum. Parkta oyunlar için ilk ben seçiliyorum. Çok hızlı koşabiliyorum. Jimnastik yapabiliyorum ve denge tahtasından asla düşmüyorum. Yer minderinde dans edebiliyorum, üstelik bunda çok iyiyim. Telefonla arkadaşlarımı arıyorum ve onlarla saatlerce sohbet ediyorum. Sırlarımı fısıldıyorum. Şarkı söylüyorum.

Ama her sabah uyandığımda gerçek, yüzüme bir yumruk indiriyor. Birinin yemeğimi yedirmesi ve beni giydirmesi gerekiyor ki Spaulding Street okulundaki gülen-surat sınıfında bir başka uzun günü daha geçirebileyim.” (Sayfa:48)


Büyük-küçük herkesin okuması gerektiğini düşündüğümüz etkileyici bir eser... 

Okumayı hayatınızın merkezine almanız dileğiyle... 


Kaynak: Sharon M. Draper, İçimdeki Müzik, Genç Timaş Yayınları 

 

 

 

 

 

 

 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sezai Karakoç - Diriliş Muştusu

  Sezai Karakoç'un “Diriliş Muştusu” Adlı Eserinden Alıntılar -Diriliş eylemi, bir meşaleyi en elverişsiz şartlarda bile söndürmeden...